2014. április 1., kedd

Facebook és ami mögötte van



Ezt a szót, hogy Facebook nincs olyan ember aki nem hallott volna róla.

2004-ben Mark Zuckerberg alapította a barátaival az USA-ban. Kezdetben csak az egyetemistáknak készült, később már az egész világ használta és tudott róla. Ma már szerte a világon több, mint 1 milliárd felhasználója van. Magyarországon 2008 novemberében indult meg a facebook őrület, és még a mai napig tart.  Az aktív felhasználók száma ma kiteszi a 3 millió lélekszámot.  A regisztráció az oldalra ingyenes. Bárki szabadon használhatja  -  ha betöltötte már 13 életévét - és azt csinálhat amit csak akar pl. képeket, videókat, gondolatokat oszthat meg az ismerőseinek, illetve lájkolhat különféle funpage oldalakat.

 Kérdés azonban felmerülhet benned, hogy akkor mégis miből tartják el magukat a facebook alapítók és  miből fizetik a munkatársaikat. Mert ugye ide nem kevés ember kell, állandóan fejlesztenek, újítanak stb. Először is 2012-ben Mark Zuckerberg tőzsdére dobta a Facebookot. Másodszor lehetővé tette, hogy a Facebookon hirdetni lehessen és ebből is hatalmas összegek folynak be.

Vállalkozók szerintem sokkal több fantáziát látnak a Facebook hirdetésben, mint a GoogleAdwordsben. Hogy miért? Szerény látásmódomat mindjárt jobban is kifejtem azonban előtte (mielőtt még valaki megkövezne a kijelentésem miatt) meg kell jegyeznem, hogy a Google Adwords is kiváló és eredményes hirdetés. Csakhogy aki nem ért a hirdetések kezeléséhez - legyen az Adwords vagy Facebook hirdetés – vagyis nem tud olvasni a statisztikából, akkor az azt gondolná, hogy a jobb a Facebook hirdetés. Hogy miért? Mert azt látja, hogy az adott képet vagy eseményt amit kitett a hírfolyamba azt hányan lájkolták és hogy az milyen jó.
 Csak, hogy a hirdetés lényege nem ebből áll, hanem abból, hogy mennyi a konverzió vagyis, hogy hányan kattintottak az oldalamra és hogy ezután történt-e vásárlás vagy feliratkozás az oldalon (nem az vállalkozásom funpage oldaláról beszélek, hanem a honlapomról). Az egész attól függ, hogy a hirdetéssel milyen célt akarsz elérni. Azt, hogy minél több lájkja legyen a funpage oldaladnak vagy azt, hogy minél többet látogassák a honlapodat, majd vásároljanak. A lényeg, a hirdetéseket mindig alaposan át kell gondolni és tesztelni, hogy melyik az amelyik leginkább bejön a facebook felhasználóknak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése